yössä yksin

heij

tiedättekö sen tunteen, kun väsyttää, muttei saa unta? Miulle se ainakin on tosi tuttua. Oon kärsiny uni ongelmista ihan lapsesta lähtien.

Pienenä en saanu kovin helposti unta, joskus alakoulu ikäsenä havahuin jossain vaiheessa siihen, että en pystynyt nukkumaan, koska itkin nii paljon. Mie en ollu surullinen, mie vaa itkin. Monena yönä valvottiin äitin kaa kahteen-kolmeen, kunnes rauhotuin ja yritettiin taas nukkkuu.

Kutosen jälkeen tilanne alko rauhottuu, en enää itkeny öisin /toisaalta en itkeny melkee vuoteen yhtään, koska pelkäsin sen olevan heikkoutta/ mut silti nukkuminen oli hankalaa. Joskus menin olkkariin nukkumaan, koska siinä helpotti välillä.

Ysi luokalla kerroin Jonnelle, et miulla menee 0.5-2 tuntii nukahtaa, jonne  kerto miulle järkyttyneenä, et se saa unta joskus 5-10 minuutissa. mie oon hämmentyny siitä. Mie en oo ikinä nukkunu ilman apuja niin hyvin.

Joulun aikoihin miulla helpotti, kun sain melatoniiniä, mut nyt siitäkää ei oo kovin paljoo hyötyy, koska sn tehokkuus laskee, enkä voi käyttää sitäkään.

miks mie kerron tän kaiken? Ehkä mie yritän teijät saha ymmärtämää miu atm tilannetta. sitä miten turhautunut mie oon. Joka ilta miuu alkaa vähän pelottaa ja vituttaa nukkumaan meneminen, kun mie tiiän etten mie saa unta. nytkin makasin hereillä melkee tunnin, ennenkuin aloin kirjottaa tätä.

Oppitunneilla en pysy hereillä, ja yöllä en saa nukuttuu.

En tiiä miten tää kiertää suvussa, koska meijä vanhemmilla on tosi hyvät unen lahjat, mut kaikilla lapsilla on jotain ongelmaa nukkumisen kaa

Kommentit

  1. Aaa voi ei D: Mulla oli kans pahimpana masennus jaksonani ihan hirveet uni vaikeudet, loppult nukuin viikossa sen mitä pitäs nukkuu yhessä yössä. Jossain vaiheessa se sitte alko helpottaa en tiiä syytä ja muuten mul on aina onneks ollu hyvät unenlahjat, nykyään nukahdan ku kissa vähän missä vaan~

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei :o onneks hellitti! voi ei, mielikuva siusta simahtamassa kesken läksyjen teon (on varmasti osuva) ja hyvin söpö :3

      Poista
  2. Mulla on ihan sama. Vanhemmat makaa vartin selällään ja kuorsaus käy :D Mää ja mun sisko ollaan pyöritty sängyissämme puoltuntia että rupee ees vähän väsyttämään.
    Mulla on ollut ihan sama tilanne lapsesta alkaen, mutta sitten se kai helpotti joskus. Mutta kutoses- ja kasiluokkiin asti mä sain jonkun sortin ahdistuskohtauksia öisin. Nyt ne on ollut poissa jo vähän aikaan. Mutta, nukahtamiseen menee vieläkin se 0,5-2tuntia että nukahdan.
    Sitten kun mä nukahdan, mä myös nukun! :D Ja jos joku pitää ääntä, niin mä vaan käännän kylkeä ja jatkan uniani :)
    //Tulipas pitkä juttu..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oih sielunsisko!
      voi ei :< onneksi ne on loppuneet <:
      se on hyvä ^^ miut saa hereille vain äitin huuto, herätyskello tai kissa x3
      //pitkät kommentit on kivoja, en ehkä osaa vastata niihin hyvin, mutta niitä on kiva lukea :3)

      Poista

Lähetä kommentti

x 1998 x Liperi x Samsung NX 1100 x